Контроль палива на транспорті: 3 перевірених способу
Під ефективними способами контролю витрат палива мають на увазі високоточні датчики, до яких точно не можна віднести аналіз подорожніх листів і вимір рівня палива в баках за допомогою повіреної лінійки.
3 способи контролю палива:
- Підключитися до бортового комп'ютера через CAN-шину (Використання штатного датчика палива);
- Встановити Датчик рівня палива в бак;
- Монтаж датчика витрати палива на паливну магістраль.
Є думка, що моніторити витрату палива можна тільки використовуючи GPS трекер без застосування додаткових спеціальних датчиків методом зіставлення показників пробігу, швидкості і норми споживання палива транспортним засобом. Однак такий підхід до відстеження витрати має ряд недоліків. Найсерйозніший недолік - неточність, адже при використанні даного способу доводиться зіставляти велику кількість показників, наприклад, завантаженість ТЗ, інтенсивність трафіку в місті і за його межами, також необхідно враховувати пробки і т.д. У процесі розрахунків виникає велика ймовірність помилок, тому даний спосіб ми не маємо наміру аналізувати в статті.
1. Зчитування даних з бортового комп'ютера через CAN-шину
Вся інформація про витрату і рівні палива передається з бортового комп'ютера авто через CAN-шину і GPS трекер, далі всі отримані дані передаються в систему GPS моніторингу. Сьогодні CAN-шиною оснащені майже всі легкові і вантажні автомобілі. Бортовий комп'ютер приймає дані про паливо з штатного датчика встановленого в баку на заводі виробника.
Параметри які можна зчитувати з бортового комп'ютера::
- рівень і витрата палива;
- витрата палива на 100 км;
- заправки;
- пробіг автомобіля за даними одометра;
- оберти двигуна;
- швидкість автомобіля;
- сила натискання педалі газу, яка відображається в процентах, яка використовується для модуля контролю агресивного водіння;
- загальний час роботи двигуна;
- температура двигуна;
- рівень моторного масла.
- і багато іншого.
Зчитування додаткових параметрів, залежить від моделі техніки. Наприклад, можна вважати дані про навантаження на вісь або рівень рідини AdBLUE.
Приклад відображення даних по CAN-шині на легковому автомобілі Citroen Nemo в системі моніторингу Local GPSM:
Приклад звіту по поїздках, витраті палива:
Приклад відображення даних по CAN-шині на вантажному авто Mercedes Atego в системі моніторингу Local GPSM:
Приклад звіту по витраті палива і поїздках:
Моделі авто які підтримують підключення по CAN-шині
Ознайомитися з повним каталогом автомобілів і списком параметрів, які можна вважати з CAN-шини бортового комп'ютера можна за цим посиланням.
Як підключитися до CAN-шини
Для того, щоб контролювати паливо за допомогою CAN-шини, необхідна встановити GPS трекер, який підтримує CAN-інтерфейс. До CAN-шині підключаються по цифровому входу контролера наступними способами:
- Пряме (проводове) підключення;
- Через безконтактні зчитувачі;
- Через CAN логгер.
Метод прямого підключення вважається найпростішим і надійним. Даний метод дозволяє отримати більшість необхідних параметрів включаючи дані по витраті палива, положення педалі акселератора, температура двигуна, тиск масла, і багато іншого.
Якщо автомобіль знаходиться на гарантійному обслуговуванні і немає можливості підключитися безпосередньо до проводів CAN-шини автомобіля, можна скористатися безконтактним зчитувачем. Головна перевага даного варіанта - зчитування параметрів проводиться безконтактно. Ніяке діагностичне обладнання не зможе визначити, що з автомобіля проводиться зчитування будь-яких параметрів. Недоліки даного методу: кількість зчитувальних параметрів менше, ніж при прямому (дротовому) підключенні до CAN-шині.
Найбільший список зчитувальних параметрів доступний за допомогою CAN-логгерів. Дані пристрої є посередниками між GPS трекером і CAN-шиною. Пристрій зчитує параметри, розшифровує їх і передає на GPS трекер. Даний метод ідеально підходить для зчитування даних зі спец. техніки, комбайнів, кранів, інше.
Готове рішення: GPS трекер + CAN-логгер (3700 грн)
Для того щоб вибрати оптимальний метод підключення, зв'яжіться з нашою компанією, і ми допоможемо підключитися до CAN-шини вашого автомобіля.
Також, враховуйте особливості конкретної моделі автомобіля, спецтехніки і типу датчика. Він може бути як цифровим, так і аналоговим, а також важільним або трубчастим. Штатний датчик має не таку високу точність, як високоточний ДУТ або ДРТ, які будуть проаналізовані далі. Однак цей метод вибирають з-за доступної ціни, простого монтажу і нескладного техобслуговування.
Читайте также: GPS контроль витрати палива на легковому автомобілі за допомогою бортового комп'ютера (CAN-шини)
2. Використання датчика рівня палива (ДРП)
Датчик рівня палива являє собою ємнісний прилад, що вимірює об'єм палива в баку і фіксує факти змін рівня палива. Даний прилад показує заправки і зливи палива. ДРП підключають до GPS трекера. Залежно від форми і обсягу бака може знадобитися установка двох або більше датчиків для підвищення точності.
Датчик рівня палива вирішує такі завдання:
- фіксує заправки і зливи палива;
- обчислює витрату палива (на 100 км, на холостому ходу, під навантаженням);
- показує рівень палива на початку і кінці зміни.
Важливою перевагою ємнісного датчика можна назвати те, що якщо водії зливають паливо в незначних кількостях, датчик це все-одно покаже.
Готове рішення: GPS трекер + Датчик рівня палива (5500 грн)
Якщо обладнання було встановлено без будь-яких недоліків, ймовірність похибок зводиться максимум до 1%. На точність впливає правильна тарировка палива бака. Тому для досягнення кращого ефекту монтаж варто довірити фахівцям компанії GPSM.
Установка датчика рівня палива буде дорожче ніж зчитувати дані з CAN-шині, однак таке рішення буде дешевше, ніж наприклад установка і технічного обслуговування датчика витрати палива про який розповідається нижче в статті.
Приклад звіту по витраті палива:
Приклад графіка зміни рівня палива:
Читайте также: Установка датчика рівня палива на вантажний автомобіль
3. Впровадження датчика витрати палива (ДРТ)
Датчик витрати палива (витратомір) являє собою проточний датчик, який встановлюється на паливну магістраль. Датчик вимірює об'єм палива, яке проходить через нього. Витратоміри палива призначені для установки на двигуни внутрішнього згоряння. На сьогоднішній день є найточнішим і ефективним методом обліку витрати палива автомобілів, тракторів, комбайнів, спецтехніки.
Такі датчики бувають однокамерним і двокамерним (одночасно вимірюють два потоку палива з бака до в двигуну і від двигуна в бак). Щоб розуміти, як саме працює ДРТ, можна уявити звичний лічильник води, встановлений в квартирі.
Датчики витрати палива можуть вимірювати:
- Обсягу витраченого палива
- Миттєву витрату палива.
- Режими роботи двигуна.
- Спроби втручання в роботу витратоміра.
Як встановити витратомір?
У зв'язку з тим, що паливна система має прямий потік палива від бака до двигуна і так звану "обратку" (надлишок палива стікає назад в двигун). Для установки витратомірів застосовуються дві основні схеми.
1. Установка однокамерного витратоміра. В даному випадку, обратка закільцьовується і направляється до двигуна. Схема установки однокамерного витратоміра дизельного палива:
1 - паливний бак; 2 - фільтру грубого очищення; 3 - ТННД (помпа); 4 - фільтр тонкого очищення; 5 - перепускний клапан; 6 - витратомір однокамерний; 7 - зворотний клапан; 8 - ТНВД; 9 - пробка; 10 - форсунки.
2. Диференціальна схема установки витратоміра. В даному випадку, застосовуються двокамерні витратоміри або два однокамерних. Одна камера вважає скільки палива надійшло до двигуна, друга камера вважає скільки палива повернулася в бак. Різниця між показаннями двох витратомірів вважається обсягом палива, який спожив двигун.
1 - паливний бак; 2 - фільтр грубого очищення; 3 - ТННД (помпа); 4 - фільтр тонкого очищення; 5 - двокамерний витратомір; 6 - форсунки.
Приклад установки:
Читайте также: Установка расходомера Eurosens на экскаватор
Який спосіб найкраще вибрати для контролю паливо?
Для пояснення наводимо порівняльну таблицю перерахованих методів контролю витрат палива:
Виявляється, датчик рівня палива як за вартістю, так і по точності показань - золота середина. Якщо вам потрібен надійний і якісний контроль витрати палива на вантажних автомобілях або спецтехніки, найкраще встановити датчик рівня палива. А якщо у вас комерційний легковий транспорт - найкраще підключатися до CAN-шині. Регулятор потоку підійде найкраще для спецтехніки яка постійно стоїть на одному місці, наприклад екскаватор.
Консультація
Система моніторингу транспортних засобів може бути налаштована під особливості вашої компанії. Ми адаптуємо програму моніторингу з урахуванням ваших потреб і побажань. Якщо Вам потрібна зателефонуйте за телефонами: +38 (044) 62 29 56, +38 (097) 696 84 07 (Viber, Telegram) або надішліть запит на пошту info@gpsm.ua. Ми оперативно Вам зателефонуємо і надішлемо лист з комерційною пропозицією. Також, можете приїхати до нас в офіс на безкоштовну консультацію за адресою: м Київ, проспект Академіка Корольова, 13б.
Комментарии
Спасибо!
Ваш комментарий отправлен
Будьте первым, кто оставит здесь комментарий!